zondag, maart 23, 2008

Bruce Springsteen

In juni komt hij weer naar Nederland en ik heb kaartjes. Ook hiervoor geldt dat ik hem 20 jaar geleden gezien heb in de Kuip met de Born in the USA tour. Wat wist ik van Bruce, ik was zestien en had de River wel eens gehoord. Ik kende voornamelijk de clip van Dancing in the dark, maar had van Rosalita nog nooit de tempoversnelling meegepikt.

Nu heb ik het idee dat het wel eens de laatste keer kan zijn dat ik hem zie en dat ik er dus bij moet zijn in Amsterdam in de Arena, waar iedereen van zegt dat het zo'n slechte akoustiek heeft. Ik geloof het meteen, maar ik vond toch dat ik het risico moest nemen. Ook het risico dat de beelden die ik heb van zijn concert in de Kuip die op mijn netvlies staan gebrand van een nieuwe minder indrukwekkende versie ga voorzien.

Ik ga met een oude studievriend die me overtuigde door te zeggen dat het wel Bruce is die we gaan zien, op het veld. Dat was voor mij eigenlijk ook reden genoeg moet ik toegeven.
Vanavond naar een opname gekeken van zijn Seeger Band sessions. Erg mooi en dat smaakt ongetwijfeld naar meer.

Misschien dat er in de loop van de tijd wat meer bekend wordt van de concertreeks zodat we een wat betere inschatting kunnen maken van hetgeen we kunnen verwachten. Mocht het nodig zijn kunnen we de verwachtingen bijstellen, maar ik denk dat het niet nodig zal zijn.

Geen opmerkingen: