vrijdag, november 22, 2013

Service Design principe 5: Holistisch

Uit de basis van #Service #Design #Thinking is dit het vijfde principe. Op de vraag "Wat is Service Design?" Het is holistisch.


Hou het grote plaatje in de gaten.


Services zijn weliswaar immaterieel maar ze worden in een materiƫle wereld geconsumeerd. En klanten consumeren met al hun zintuigen.

Het is dus belangrijk al aan al deze factoren aandacht te besteden, maar een pure holistische werkwijze is natuurlijk een utopie. Het is immers niet mogelijk alle afzonderlijke aspecten van een service in ogenschouw te nemen.


Op individueel niveau moet de focus liggen op de omgeving waar de service plaats vindt. Wanneer er sprake is van een aantal services die sequentieel geboden worden is het zaak om de focus te hebben op verschillende ‘customer journeys’ die mogelijk zijn. Er dienen altijd een aantal alternatieve raakpunten en manieren te zijn. Sequenties veranderen en moeten verschillende keren vanuit verschillende perspectieven opnieuw bekeken worden. Dit verhoogt de kans op een goede ervaring voor de klant.

Om het samen te vatten; service design thinking ondersteunt de samenwerking van verschillende disciplines die toewerken naar het doel van corporate succes door verhogen van de klant ervaring, medewerker tevredenheid en integratie van hoogwaardige technologische processen die de corporate doelen najagen.


Dit is voorlopig even de laatste blog over Service Design Thinking. Ik wil eerst meer theorie internaliseren voordat ik verder schrijf. Het wordt anders teveel een vertaal oefening en dat kan niet echt de bedoeling zijn. Tenzij ik vertaler wil worden…ook een optie….






Verstuurd vanuit Evernote







from WordPress http://victorhaze.wordpress.com/2013/11/21/service-design-principe-5-holistisch/

via IFTTT

Geen opmerkingen: