zondag, maart 03, 2013

Enterprise Social Networking

Enterprise social networking. Kent u die term? Ik zou bijna zo willen beginnen, analoog aan de bekende TV dominee Gremdaat.
Ik moest daar aan denken toen ik vandaag zat te lunchen met een zakenpartner. Enterprise Social Networking....

Bekend is dat Nederlanders fervente netwerkers zijn. Volgens recente berichten zijn we ergens de meest actieve groep op LinkedIn.

Maar wanneer ik mensen vraag op welke manier men netwerkt in zijn of haar bedrijf blijft het meestal angstaanjagend stil. Of in ieder geval wordt er geen gebruik gemaakt van een applicatie om 'te netwerken' binnen het bedrijf.
Sommige oplossingen in de markt hebben een Amerikaanse achtergrond en daar wringt voor velen ook nog de schoen omdat men er niet op vertrouwd eigenaar te blijven van de data die wordt toevertrouwd aan het netwerk. "Is mijn data wel binnen de Europese grenzen?" en "De data staat vast in de US en valt dan onder de Patriot act." Allemaal angst voor een groot deel en niet gestoeld op de feiten.


Geen opmerkingen: